dragan je napisal/-a:@Adminko
Kako nekomu razložiti pojmovanje industrijskega oblikovanja? To je približno tako kakor razpredati o moderni uporabni umetnosti, če nimaš razumevanja za to področje bo debata izzvenela v prazno. Debata oldschool fotografov o dizajnu nekega fotoaparata bo popolnoma drugačna npr. od študentov industrijskega oblikovanja...
Meni osebno je pri oblikovanju K-30 najbolj všeč to, da navkljub agresivnemu dizajnu ni trpela ergonomija. Prav nasprotno, z oblikovalskim stilom jim je uspelo še bolj povdariti nekatere lastnosti aparata (outdoor, action, etc.). Uporaba raznolike perforirane oz. teksturirane mehke gume me spominja na moderne obloge armaturnih plošč pri avtomobilih. Nasploh mi je všeč, da Pentax razmišlja o tem kje (poleg glavnega gripa) bomo uporabniki še prijeli za ohišje.
Morda res nisem akademsko izobražen v smeri industrijskega oblikovanja, tudi veliko moderne umetnosti ne razumem, sam se nimam za oldschool fotografa (ko ste se vi fotografsko kalili mene še ni bilo), pa vseeno mislim da je zanimivo videti, kako različni potencialni in aktualni uporabniki dojemamo pojem oblikovanja sodobnega DSLR-ja K-30, do mnenja pa smo tako ali tako upravičeni vsi, ne glede na vse prej našteto.
Za začetek bi morda poudaril, da je zame osebno design aparata drugotnega pomena in primarno vlogo igra vse kaj drugega. A če nek izdelek prejme neko oblikovalsko nagrado, bi pričakoval, ne da je lep samo na pogled, temveč da se oblikovalske poteze odrazijo tudi v ugodju pri uporabi, vzdrževanju in nekje zadaj za vsem tudi predstavljajo podjetje, ki ga je izdelalo.
Meni kot nepoznovalcu dizajneranja DSLR-jev, na aparatu oči najprej pade oblikovanje ohišja nad prizmo, kar je tudi edini del, ki se vidi med uporabo aparata. Tu mi Pentax ravno z modelom K-30 deluje nekoliko brez vizije. Če samo pogledamo modele K7, K5, K5II/s (ki so oblikovani po istem principu), in K-r ki je bil v bistvu predhodnik K-30. Vsi so imeli ohišje nad prizmo oblikovano z ostrimi linijami, katere so dale aparatu dušo in če natančneje pogledaš boš videl, da je oblika ponovljena iz oblike prizem starih filmskih aparatov (pred MZ, še najbolj nekje deluje podobno prizmi Pentaxa LX). Če pogledamo Nikona in Canona imata oba dokaj jasno začrtano linijo, od vstopnega modela pa do pro razreda, a pri vseh se pretaka neka vzporednica in vsakega lahko prepoznaš že po "prizmi"(pisal bom po prizmi, dejansko je to ohišje nad prizmo), v katero kategorijo spada. Sedaj pa poglejmo K-30. Njegova prizma je popolno nasprotje, nekaj drugačnega, nedefineranega, in nič kar bi videli. Zgornji del so podaljšali, kar nima ključne vloge, saj je notranja bliskavica vgrajena kar nekaj mm pred koncem "strešice". Dodali so 2 kanala, ... celotna stvar nima nekega funkcionalnega pomena, niti meni kot nepoznovalcu umetnosti ne deluje privlačno.
Nato se bom dotaknil kako vidim povezavo oblikovanja in uporabnosti. K-30 ima lepo pouradjen grip, ki se zelo lepo poda v roko (celo lepše kot na k5 obliki), a na žalost sem sam preizkusil zadevo z objektivom DA*50-135. Objektiv 50-135 ima dokaj blizu bajoneta zoom obroč, in kar se dogaja na K-30 je, da zaradi povečanega gripa in majhne obmaknjenosti le tega med zoomiranjem prsti levice zadenejo ob prste desnice (ki ležijo na povečanemu gripu). Zadevi se da verjetno b.p. privaditi a meni osebno je zadeva padla v oči. Stvar ki jo osebno obožujem je postavitev zelenega gumba na zadnji strani bodyja, saj ga lahko stiskaš s palcem ne da bi odmikal kazalec z gumba za proženje, kar še posebej prav pride ob uporabi starih dobrih manualnih objektivov, kateri še niso imeli Avtomatike. No pri K-30 so ga postavili na vrh, skoraj v dlan, kako je postavitev ergonomična sem pozabil (body saj sem imel body v roki samo 10 min), a vseeno mi preskakovanje kazalca že pri K10/20d ni bilo najbolj ljubo. Kar se pa tiče perforirane gume iz "zračnikov" na desni strani (če aparat gledamo od spredaj) morda res spominjajo na dele iz športnih avtomobilov, a ne morem se nehati poigravati z mislijo, kako bo ta "športni avto" izgledal, ko se bo v njem nabrala umazanija, ter, kako bo izgledalo čiščenje. Po mojem bi se tej perforaciji b.p. izognili, kot so se pri vseh modelih do sedaj.
Toliko o mojem subjektivnem mnenju na hitro.